Kamperen in Northland

rain 20 °C

Hoi!

Even kort een berichtje vanuit Howick, iets buiten Auckland. Ik verblijf nu in een huis van vrienden van Leif en Nicole, omdat het de hele tijd aan het regenen is. We hebben 5 dagen gekampeerd in northland. 50% storm en regen, 50% zonnig en warm! De helft van de tijd vond ik het erg gezellig, de andere helft van de tijd dacht ik waar ben ik aan begonnen. Soms dacht ik: stoppen met hun en aan het eind van deze trip naar huis gaan. En de andere keer dacht ik weer: nee, gewoon lekker blijven en in Perth gaan werken zodat ik de westkust van australie nog kan reizen.

Nicole en Leif zijn erg aardig, maar zoals ik al dacht werd er vaak geruziet en eigenlijk klikte het ook niet echt met elkaar. Leif kon niks goed doen volgens Nicole. Elk klein dingetje was al verkeerd. En ik zat een beetje achterin de auto, volgebouwd met spullen.. Maar goed, zolang ik me er niks van aantrok was het eigenlijk heel goed te doen. Het kamperen vind ik erg leuk en met een auto kun je echt overal komen en gaan en staan waar je maar wilt. En het is erg goedkoop op deze manier..iets wat op dit moment wel belangrijk is, aangezien ik niet heel veel geld meer over heb.

Het meest noordelijke puntje (cape reinga) was ontzettend mooi. We hadden 1 dag perfect weer en toen zijn we daar heen gereden. Erg mooie camping en een nog veel mooiere wandeling. Foto's volgen later.. Verder heel veel mooie bossen en geweldig mooi landschap overal.

Maar ja, als het slechts de helft van de tijd 'goed te doen' is..wat doe je dan? Geen idee. Heb niet vaak dat ik zooo lang twijfel over wat ik moet doen.. En heb ook niet vaak dat ik de ene keer echt overtuigd ben van het ene en het andere moment zeker weet dat ik het andere wil haha. Ik denk erover om zonder hun verder te gaan, maar dan moet ik iets anders vinden wat waarschijnlijk veel meer geld kost. En het kost ook weer tijd om iets anders te regelen. Dus, ik kan met hun doorgaan en wachten totdat ik iemand tegen kom die ook een auto heeft en dat ik dan met die persoon verder kan, of alsnog samen met N&L, maar dan in de andere auto, dat scheelt al een hoop. Maar goed, ik zal jullie al mijn gedachtes en afwegingen besparen..! Ik wil alleen even laten weten dat ik de komende tijd (1,5 maand) nauwelijks internet zal hebben en ik ook niet altijd bereik op mijn mobiel heb. Ontvang niet altijd alle smsjes. Erg jammer!

Ik laat het hierbij. Zodra ik weer tijd en internet heb zal ik weer wat laten horen.
Bedankt voor alle lieve mailtjes weer!!

xx

Geplaatst door ikeblokker 16:08 Gearchiveerd in Nieuw-Zeeland Tagged northland Reacties (0)

Nieuw-Zeeland, een nieuw avontuur!

Hi, weer even een update vanuit Auckland!

Na 2 dagen Auckland was Chris (de Duitse jongen waarmee ik wilde samen reizen) ook aangekomen in Auckland. De dagen ervoor had ik slechts wat geshopt en rondgelopen. Het brandalarm in het hostel was nog afgegaan. Wel een 'grappig' gezicht dat slechts een paar mensen het hostel verlieten en de rest deed alsof er niks aan de hand was. Meestal is dat ook het geval natuurlijk. Zo ook nu; een Nederlandse jongen vond het grappig om dat glazen ding in te slaan waardoor het brandalarm afgaat.. Ach ja, ieder zo z'n humor he!

In de ochtend gingen we samen ontbijten en besloten we de lonely planet city tour te doen. De lonely planet heeft voor elke stad wel een city wandeling uitgestippeld. Ik doe deze eigenlijk nooit, maar Chris wilde niet afwijken van zijn gewoonte om in elke stad de lonely planet wandeling te doen, dus ik wilde best meelopen. Onderweg kwamen we nog twee meiden tegen die ik in Sydney had ontmoet (waarmee ik ook het kerstdinner had), die ook de wandeling liepen, dus het werd steeds gezelliger!

90_DSC02877.jpg DSC02867.jpg
Skytower en uitzicht vanaf de skytower

DSC02880.jpg DSC02887.jpg
Albert park met Chris

In de avond at ik mijn eigen pasta en hij zijn eigen pasta, omdat hij niet samen wilde koken..best een beetje raar. Maar goed, ik ben niet de moeilijkste en toen bleek dat hij zijn fles rode wijn wilde delen met mij was ik het alweer vergeten :-). Die avond dacht ik dat ik het wel redelijk met hem kon vinden, dus ik probeerde wat te praten over het huren/kopen van een auto/campervan, maar hij wilde het er nog niet echt over hebben..

De volgende dag pakten we de ferry naar Rangitoto island, Motuihe island en Mission bay. Rangitoto island is het jongste eiland van Nieuw-Zeeland, slechts 600 jaar oud. We maakten een wandeling over de vulkanische grond naar de top. Best bijzonder om over de pikzwarte grond te lopen en ik vond het idee om op zo'n jong eiland te zijn wel speciaal. Het uitzicht was erg mooi.

DSC02908.jpg DSC02913.jpg
Rangitoto island

DSC02919.jpg DSC02933.jpg
De vulkanische grond en het uitzicht vanaf de top

Chris vond deze stop niet echt nodig, maar we zouden ook nog naar 'zijn' eiland gaan, waarvan we eerst dachten dat dat Motuihe island was, maar later bleek dit Browns island te zijn waar de ferry helemaal niet stopte. Ik vond dit nogal hilarisch, omdat hij tot dan toe mijn ideeen steeds lichtelijk had afgewezen en hij continu aan mij vertelde dat 'zijn' island, zoals hij het steeds noemde, zeker wel het mooiste van de dag zou zijn..

Het eiland ziet er dan ook wel echt mooi uit..

Motuihe island bleek niet heel erg spectaculair te zijn, maar we hadden even op het strand gelegen.

DSC02942.jpg DSC02950.jpg
Motuihe island

De laatste stop met de ferry was bij Mission bay. Dit strand ligt het dichtstbij het centrum van Auckland. In plaats van naar het strand gingen we naar het Michael Joseph Savage Memorial (A memorial to the first Labour Prime Minister of New Zealand). Het is een populaire bestemming voor bruiloften.

DSC02959.jpg DSC02961.jpg
Michael Joseph Savage Memorial met het uitzicht

Na een tijdje in het gras te hebben gezeten gingen we weer terug naar huis. Het was een gezellige dag en Chris was nog steeds best ok, dus ik zag het wel zitten om samen met hem rond te gaan reizen. Toen we terug waren, kon ik mijn mobiel nergens vinden..helaas, ik had 'm in het park laten liggen! Dat was wel even een 'shit'-moment. Gelukkig had een vrouw hem gevonden en Bart opgebeld om te laten weten dat mijn mobiel was gevonden. Bart had mij weer een mailtje gestuurd en nog geen 45 minuten later had ik mijn mobiel weer terug :-) Is dat even mooi!

De volgende dag ging ik maar 's informeren bij de travel desk naar hoe en wat over het rondreizen in Nieuw-Zeeland. Chris had tot dan toe nog helemaal niks gezegd hierover en ik begon een beetje te twijfelen of hij het nou wel wilde of niet. Als hij het over de toekomst had, leek het de ene keer alsof het over ons samen ging en de andere keer alsof hij het alleen over zichzelf had. Ook het simpel bedenken van wat we op een gewone dag in Auckland zouden gaan doen was een groot probleem voor hem, want wat als het niet leuk bleek te zijn en wat als we niet genoeg zouden doen op een dag en het daardoor 'a waste of time' zou zijn..wat als wat als, maar uiteindelijk deed hij niks op een dag, slechts twijfelen.. Ik werd er een beetje moe van.

De travel desk gaf helaas alleen hele oppervlakkige info, alleen als ik iets wilde boeken konden ze me verder helpen. Vervolgens bleek dat Chris tijdens zijn trip bij de great ocean road in Australie 2x de snelheid had overtreden en een boete had van bijna 500 dollar! Oops.. Vanaf dat moment sloeg zijn stemming helemaal om en draaide alles alleen nog maar om hoe zielig hij was met zijn boetes en over hoe hij de boetes kon ontlopen zonder in de gevangenis te belanden. Het samen reizen was vanaf dat moment helemaal niet meer aan de orde. Eigenlijk was ik daar alleen maar blij mee, want ik had steeds meer twijfels over of ik het wel met hem zou kunnen uithouden.. Alles was moeilijk met hem. Overdag ging hij van alles uitzoeken over de boetes op internet en ik ging naar het museum van Auckland. Ik vond het museum erg leuk. Vooral het gedeelte over vulkanen, omdat alleen al Auckland gebouwd is op 48 vulkanen. Daarnaast was er natuurlijk heel wat te lezen over de Maori's. De Maori huizen waren erg mooi. In de avond was Chris nergens te bekennen..dus ging ik wat films kijken. Dit hostels heeft 2 tv-kamers waar continu films draaien, erg relaxed!

DSC02974.jpg 90_DSC02975.jpg

Maori huis

Ik had ondertussen een meisje gemaild (29 jaar, uit Duitsland) die een bericht had achtergelaten op het prikbord in het hostel. Ze zocht een travel partner. De volgende ochtend ontmoette ik haar en het klikte gelijk. Veel beter dan Chris, dus ik liet Chris weten dat ik iemand anders had gevonden.. Hij begreep het wel zei ie. 2 Dagen later was hij echter ineens verdwenen en kreeg ik geen toegang meer tot zijn facebook pagina haha, dus echt heel raar!

Deze dag ontmoette ik ook Geert Jan en Paulien, 2 vrienden uit Utrecht :-)!! Zo ontzettend leuk om mensen die je goed kent tijdens je reis te ontmoeten! Geert Jan had maar 3 uurtjes voordat hij terug naar Nederland zou vliegen, dus we maakten een snelle wandeling door Auckland en dronken samen koffie bij de haven. Super leuk! Hij kon gelukkig mijn dvd's met al mijn foto's meenemen naar Nederland, dus mijn foto's die ik tot nu toe heb gemaakt zijn allemaal veilig in het huis op de neude! Paulien bleef nog een paar dagen. Die avond gingen we uit eten bij de haven, heerlijk! Paulien had net een rondreis door NZ gemaakt met GJ, dus ze kon me mooi wat foto's laten zien en tips geven.

Paulien, Geert Jan en ik bij de haven

De dag daarna ging Paulien aan de slag met haar portfolio (om haar studie/stage af te ronden die ze 5 maanden lang in Auckland had gedaan). Ik ging naar One tree hill, vulkanische heuvel met een mooi uitzicht op de stad. Toen Auckland was opgericht stond hier een Maori boom die door een blanke was omgehakt. De blanken probeerden een nieuwe Maori boom te plaatsen maar mislukte steeds. Er bleef uiteindelijk 1 boom staan, maar de Maori's hebben deze omgehakt om aandacht te vragen voor het feit dat de mensen in New Zealand geen respect voor hun zouden hebben. Uiteindelijk zijn in 2000 alle bomen op de top maar weggehaald.

One tree hill

's Avonds gingen Paulien en ik naar een comedybar. Paulien was hier al vaker geweest en het was hetzelfde concept als in Melbourne, dus ik heb zeker gelachen! De volgende dag was Pauliens laatste dag in Nieuw-Zeeland, dus we wilden nog wat leuks doen samen. We gingen naar Wenderholm regional park, 1,5 uur met de bus. Eerst een mooie wandeling gedaan en daarna heerlijk op het strand gelegen. In de avond hadden we gratis pizza in de lokale backpackerbar met een bingo. Was een gezellig dag! De volgende ochtend om 6.15am nam ik afscheid van Paulien, die eerst nog een paar dagen in Hong Kong is voordat ze naar huis gaat. Paulien heeft de foto's van ons samen, dus die worden later nog toegevoegd aan mijn foto gallery.

DSC03003.jpg 90_DSC03010.jpg
Wenderholm regional park

Ondertussen had ik veel contact met Nicole. We zouden met een auto door NZ reizen en gaan kamperen :-) Ze had nog een jongen aan me voorgesteld, Leif, ook een Duitser (25 jaar), die graag mee wilde reizen. Met z'n 3en leek me echt een goed aantal! Ze hadden inmiddels een auto gekocht (ok, dat wist ik nog niet, maar goed, geen probleem natuurlijk!) Later vertelde ze me echter dat ze deze jongen al wat langer kent en een soort van relatie met hem had gehad. Ze hadden toen ruzie gekregen en wilden niet meer samen reizen. Nu willen ze het toch weer proberen...niet echt ideaal. Weet nog niet zo goed wat ik ermee moet, want eigenlijk vind ik het nu gelijk een stuk minder leuk.

Vandaag ben ik even met ze naar de Kmart gereden om campingspullen te kopen. In die 20 minuten zat Nicole hem al regelmatig af te zeiken over zijn rijstijl en eigenlijk over alles wat ie zei.. Ze waren zeker niet vriendelijk naar elkaar en wilden beiden steeds gelijk hebben etc. Dus ik dacht echt: Oh nee, waar ga ik aan beginnen! Ik heb dit tegen ze gezegd en we hebben afgesproken dat we het gewoon gaan proberen. We maken eerst een rondje van 5 dagen in het noorden. Dan komen we vanzelf weer langs Auckland en dan kan ik altijd nog eruit springen. Ben erg benieuwd! Heb er op zich wel zin in, maar moet eerst maar even zien hoe het gaat. Ben niet al te optimistisch erover, ook omdat zij met z'n 2en voorin zitten en alles bepalen en ik een beetje achterin ja zit te knikken. Het voelt niet echt als mijn reis. Meer alsof het hun avontuur is en ik mag meekijken ofzo. Maar goed, we gaan het proberen!

Het verhaal was wel weer lang genoeg he? :-p
Mis Nederland nu wel hoor!! Denk erover om eerder terug te komen.. Ergens halverwege maart ofzo. Daarover later meer!
xx

Geplaatst door ikeblokker 1:36 Gearchiveerd in Nieuw-Zeeland Tagged auckland Reacties (2)

Nieuw nr

Hoi, in Nieuw-Zeeland is mijn nummer +64212040490!

Geplaatst door ikeblokker 0:48 Gearchiveerd in Nieuw-Zeeland Tagged auckland Reacties (0)

Oud & nieuw in Sydney

Een beetje laat maar toch.. Happy new year everyone! Het vuurwerk in Sydney was erg mooi. We hadden een super goeie plek gevonden!

Maar eerst nog even terug naar de kerstdagen. Kerstavond brachten we door bij de kerstboom in darling harbour. Daar werden christmas carols gezongen en zat iedereen op de grond, leuke sfeer! De avond werd afgesloten met een vuurwerkshow.

DSC02667.jpg DSC02677.jpg

Op 1e Kerstdag gaan blijkbaar de meeste Australiërs die in Sydney wonen naar het strand. Daar hadden wij geen problemen mee natuurlijk, dus we lagen heerlijk in het zonnetje op Manly beach. Kajsa had contact met een meisje die weer bevriend was met een chef-kok en zo hadden we ineens een super lekker kerst dinner weten te regelen!

DSC02707.jpg 90_DSC02713.jpg DSC02717.jpg

Op 2e kerstdag gebeurt er eigenlijk niet zoveel, dus gingen we met z'n allen naar the rocks (oude wijk in Sydney), om lekker over de markt heen te lopen. In de middag deden we een dutje in the royal botanical gardens. In de avond zijn Kajsa en ik met Michael naar een ontzettend leuk r&b-feest geweest in the argyle. Daar zijn we goed uit ons dak gegaan! Normaal hou ik niet zo van r&b maar de muziek was erg goed (niet alles was r&b trouwens). De volgende dag konden we met Michael en zijn broer mee rijden naar de Blue Mountains. Ze hadden voor een paar dagen een auto gehuurd en die dag gingen we naar mt. tomah botanical gardens in de blue mountains. Helaas regende het nogal hard, maar het was alsnog ontzettend gezellig.

We konden de weg niet altijd even makkelijk vinden haha

De volgende dag verhuisde ik eindelijk naar hetzelfde hostel als Kajsa (central YHA). Al die dagen ervoor sliep ik in een ontzettend slecht hostel met kakkerlakken en ratten haha. Ze hadden 'free breakfast' wat bestond uit alleen brood! En in de keuken hadden ze 2 messen, 2 bordjes en 1 lepel haha. Maar goed, dat terzijde.. Ik heb er wel heerlijk geslapen in ieder geval! De YHA had een bioscoop, waar elke avond een film werd gedraaid. Toen ik nog niet in dat hostel sliep, keek ik daar ook al bijna elke avond met Kajsa een film. Je moest wel een half uur van tevoren in de rij gaan staan om een groot zitkussen te kunnen bemachtigen haha, echt sneu! Maar zo ontmoet je wel weer andere mensen en zo'n zitkussen zit wel echt erg lekker. Ik ben daar uiteindelijk maar 2 nachten geweest, want daarna konden we bij Michael intrekken :-). Daar hebben we elke avond wel 3 films gekeken ofzo en erg veel tv gekeken, oh oh cherso gekeken (had gehoord dat dat een hit was in Nederland, wat een ontzettend slecht maar hilarisch programma zeg!) rond het zwembad gehangen en eindelijk weer 's lekker gekookt. Heerlijk om even een 'eigen' huis te hebben. Je merkt dan gelijk dat het zoveel makkelijker is en meer rust geeft! Met Michael en ons klikte het erg goed, dus ik heb een ontzettend leuke week gehad. We hebben heel veel rondgelopen, terrasjes gepakt en nog wat meer op het strand gelegen. Michael werkte overdag tot laat maar kon soms gezellig met ons mee eten. We hebben nog een wandeling van 3 uur gedaan van the spit naar Manly beach. Erg mooi!

DSC02755.jpg DSC02767.jpg DSC02756.jpg

Voor oud & nieuw had Michael geregeld dat we het gebouw van zijn werk in konden. Eerst liepen we wat door de straten om wat van de sfeer te proeven. Om 21 uur werd er kindervuurwerk afgestoken en vervolgens elk uur nog wat pre-vuurwerk. Rond 22 uur stonden wij in een hoog gebouw, uitkijkend over de harbour bridge en het opera house, een feestje te bouwen met gratis drank :-)! En om twaalf uur was daar dan eindelijk het vuurwerk!

90_DSC02772.jpg DSC02778.jpg
90_DSC02817.jpg 180_DSC02809.jpg

Veel backpackers waren 's ochtends om 5 uur opgestaan om vervolgens om 7 uur in een lange rij naar de botanical gardens te gaan staan..en dan te wachten op het vuurwerk. Anderen gingen naar een groot feest op Bondi beach. Volgende dag lekker uitbrakken..!

Verder ben ik nog een keer met Kajsa naar Bondi beach geweest.

En 4 januari hadden we een etentje, omdat ik de volgende dag naar Nieuw-Zeeland zou vliegen. Ondertussen was er nog een ander Nederlands meisje in ons huis beland, die ook even geen slaapplek kon vinden.

Michael, Kajsa, Karolien en ik

Drankje in the Ivy (luxe bar/club in Sydney)

Laatste avondje samen in Sydney!!

Nu ben ik in Auckland. Even wennen weer zo'n nieuwe omgeving (de klok staat 2 uurtjes verder) en weer helemaal alleen, maar tot nu toe ziet het er erg leuk uit. Morgen komt een jongen die ik in Melbourne had ontmoet ook naar Auckland en als het een beetje klikt gaan we misschien samen reizen met een auto/campervan. Tot zo ver weer de update! Hoop dat iedereen een leuk oud & nieuw heeft gehad!!

Liefs,
Ike

Geplaatst door ikeblokker 0:54 Gearchiveerd in Australië Tagged sydney Reacties (0)

Fijne kerst iedereen!

Vanuit een zonnig Sydney!

Geplaatst door ikeblokker 22:09 Gearchiveerd in Australië Tagged sydney Reacties (0)

(Berichten 11 - 15 uit 27) « Pagina 1 2 [3] 4 5 6 »