Alles ok!

rain 13 °C

Hoi, even een berichtje om te laten weten dat alles oke is! Iedereen weet inmiddels wel dat er een aardbeving is geweest in Christchurch. Op dat moment was ik vlakbij het kleine dorpje Twizel, ongeveer 280 km van Christchurch. Ik verbleef met Gijs, Jill, Nicole en Leif op een rest area, omdat het de hele dag flink aan het regenen was. Ik heb niks gevoeld, maar toen ik naar het dorpje ging om boodschappen te halen hoorde ik dat er net een aardbeving was geweest. Het leek allemaal nog wel mee te vallen, maar gedurende de dag kon ik op mijn autoradio horen dat het erg heftig was!

Ik zou daar over 2 dagen zijn, dus gelukkig nog niet! Ik huur mijn auto nu wat langer, zodat ik ver buiten Christchurch kan blijven en alleen de laatste nacht ergens bij het vliegveld moet overnachten. Ik zal uitkijken voor naschokken etc.

Nicole en Leif kwamen we onderweg trouwens weer ergens tegen, dus vandaar dat we met zn allen bij de rest area sliepen. Ik heb een super gezellige avond met ze gehad, dus was voor mij wel erg leuk om het op die manier met hun af te sluiten!

Ga nu naar de spa om op te warmen! Het is flink koud buiten.. Ben nu bij Lake Tekapo.
Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Ike

Geplaatst door ikeblokker 18:04 Gearchiveerd in Nieuw-Zeeland Tagged lake tekapo Reacties (2)

Southland New Zealand

overcast 19 °C

Hey hey!

Even een kort berichtje vanuit Kurow. Ik heb inmiddels een eigen Nissan Sunny waar ik ontzettend blij mee ben! Met Nicole en Leif trok ik het echt niet meer. Ik werd nog meer buiten gesloten dan daarvoor en ze hadden ook ineens heel erg haast. Of ik wel besefte dat ze nog maar een week hadden en of ik uberhaupt wel 's naar de kaart had gekeken en had nagedacht over waar we de laatste paar dagen zouden overnachten. Ten eerste hadden we nog bijna 2 weken en ten tweede had het toch geen zin om initiatieven te nemen over waar en wanneer, want daar werd niet naar geluisterd, dus ik was er helemaal klaar mee. Daarnaast was het 's nachts iedere keer zo ontzettend koud in mijn tent, dat ik al nachten lang nauwelijks had geslapen. Ik wilde dus super graag een camper van, zodat ik lekker warm in de van kon slapen, maar helaas is er vanwege het hoogseizoen en de locatie (te zuidelijk) absoluut niks te vinden. In de Nissan kan ik op zich wel slapen, maar is eigenlijk te klein. Gelukkig gaan we nu steeds noordelijker en meer het binnenland in, dus het zal nu wel mee vallen met de kou.

Ik reis op dit moment met Jill & Gijs uit Eindhoven, die we onderweg hadden ontmoet. Ze hadden me eerste een paar dagen 'opgevangen' totdat ik mijn eigen auto had gevonden, erg lief. Met z'n 3en voor in hun camper van.. erg gezellig! We zijn via de Catlins coast naar Dunedin gereden. Daar heb ik mijn auto opgehaald. We kwamen Nicole en Leif daar nog tegen en toen bleek dat ze misschien nog wel later dan ik in Christchurch eindigen..erg raar. Maar goed, ik vermaak me prima! Moet nu gaan! Foto's volgen later!

xx

Geplaatst door ikeblokker 21:18 Gearchiveerd in Nieuw-Zeeland Tagged island south Reacties (0)

Paar foto's!

overcast 20 °C

Hoi!

Er staan weer wat foto’s op, van o.a. de Tongariro crossing. Helaas was de computer te traag om alle foto’s erop te zetten, maar komt later wel. Zo’n mooie wandeling heb ik echt nog nooit gemaakt! Met 130 man waren we bijna 8 uur onderweg (19,4 km). We kwamen langs mooie bergen en meren, in de volle zon of ijskoude wind en bewolking. De bekendste berg is wel Mount Ngauruhoe (‘Mount Doom’ uit lord of the rings). Deze is te gevaarlijk om zelf te beklimmen, maar een aantal van de groep zijn er wel op geweest.

Heb net de skydive gedaan over de Fox Glacier, was echt geweldig! Super gave ervaring. Ik heb een leuke video, misschien dat het later lukt om deze op mijn site te zetten. 1 Maart vlieg ik naar Thailand en 17 maart in de ochtend kom ik thuis. De 18de in de avond ga ik op wintersport naar Alpe d’Huez, super! Beetje krap allemaal, maar helaas kan ik niet eerder terugvliegen.

Ga straks richting Haast en in Queenstown ga ik waarschijnlijk in mijn eentje verder reizen, omdat het met Nicole en Leif nog steeds niet echt lekker gaat. Ik laat het hierbij. Als ik in Christchurch ben (rond 25 feb) zal ik weer een nieuw bericht plaatsen.

Laterz!
xx

Geplaatst door ikeblokker 17:29 Gearchiveerd in Nieuw-Zeeland Tagged tongariro crossing Reacties (0)

Foto's northland New Zealand

storm 20 °C

Er staan foto's van de afgelopen week in mijn fotogallerij! Op dit moment is het flink aan het stormen hier in Howick (Auckland), dus we blijven nog even wat langer in het huis van Tim. Morgen vertrekken we naar Coromandel.

Te paki zandduinen, Cape Reinga

Wandeling Cape Reinga

90_DSC03184.jpg DSC03279.jpg
Op weg naar Cape Reinga en de camping

Verder: 1 maart ga ik naar Bangkok en rond 14 maart naar huis!
Dan kan ik gelijk mee op wintersport naar de Alpe d'huez :-)

xx

Geplaatst door ikeblokker 19:15 Gearchiveerd in Nieuw-Zeeland Tagged northland Reacties (0)

Nieuw reisplan

rain 19 °C

Nadat ik onderstaand bericht op mijn site had gezet, habben we al onze reisplannen en tijdschema's naast elkaar gelegd en bleek, in tegenstelling tot eerder, dat ze ineens hetzelfde plan hadden als ik en dat het wel echt perfect op elkaar aansloot.. Oftewel, ik reis met hun verder en ik zie het wel! Onderweg hebben we met wat mensen afgesproken en er staat ook een wandeling op de planning (Tongariro Alpine Crossing) waar ongeveer 100 mensen aan mee doen. Ergens rond Mount tongariro, duurt 6 uur en ze hebben er een heel weekend omheen gebouwd. Waarschijnlijk doe ik 1 dag mee en ga dan skydiven in Taupo..! Jeej!

Geplaatst door ikeblokker 18:39 Gearchiveerd in Nieuw-Zeeland Tagged northland Reacties (1)

(Berichten 6 - 10 uit 27) « Pagina 1 [2] 3 4 5 6 »